Časté dotazy

Úvodní stránka|Časté dotazy

Pokud se tento jev vyskytuje jen na některých kanálech může se jednat o chybu již u výrobce programu či na jeho distribuční cestě k nám. Pokud se však chyba projevuje často (více jak 1-2x za hodinu) restartuje v první řadě prosím Váš set-top-box. Restart provedete jednoduchým odpojením z elektrické zásuvky na dobu cca. 10 vteřin a následným zapojením zpět.

Pokud se potíže projevují i po restartu STB, prosím kontaktujte naši technickou podporu. Spojení naleznete v sekci kontakty nebo v patičce našeho webu.

Pokud máte dojem, že Vaše připojení vykazuje technické nedostatky, v první řadě prosím restartujte router či optickou gateway. Restart provedete odpojení zařízení od napájení na 10-15 vteřin a opětovným zapojením. Nemačkejte žádná tlačítka, může dojít ke smazání nastavení routeru.

Pokud problémy přetrvají, prosím kontaktujte naši technickou podporu. Spojení naleznete v sekci kontakty nebo v patičce našeho webu.

Kontrola tarifu:

Před samotným měřením rychlosti internetového připojení prosím ověřte, jaký tarif (rychlost) máte ve smlouvě uveden. Tuto informaci naleznete také v zákaznickém rozhraní.

Kde měřit:

Měření provádějte přes webový prohlížeč. Optimální aplikace pro měření rychlosti internetu, kterou doporučujeme, je stránka www.speedtest.net.

Jak měřit:

Jediný správný způsob měření je po ethernetovém kabelu, s vypnutým wi-fi modulem na Vašem počítači. Před měřením rychlosti je také nutné zkontrolovat, nejsou-li ve Vaší síti připojeny ještě další zařízení (IPTV, tablet, telefon, další PC/notebook), které mohou negativně ovnivnit výsledek měření. Po bezdrátové síťi WiFi, budete měřit vždy nižší rychlost než po kabelu. Rychlost přes WiFi ovnivňují také další faktory jako přenosové pásmo (2,4GHz/5GHz), šířka použitého kanálu, vzdálenost od domácího routeru a překážky mezi routerem a zařízením, na kterém rychlost měříte.

Kontrola PC/notebooku:

Je potřeba také ověřit, zda nemáte neaktuální software, operační systém a ovladače nebo hardware (nastavení síťové karty), které nemusí podporovat rychlosti Vašeho tarifu a které mohou negativně ovlivnit naměřené hodnoty. Další věc, která ovlivňuje měření, je velké množství otevřených oken v prohlížeči nebo velké množství spuštěných procesů či aplikací v pozadí, které vytežují Váš počítač.

Pokud Vaše linka nedosahuje očekávaných rychlostí, spojte se prosím s naší technickou podporou, která Vám ochotně pomůže problém vyřešit. Spojení naleznete v sekci kontakty nebo v patičce našeho webu.

Po výměně nebo obnovení továrního nastavení routeru je nutné do zařízení nastavit IP adresy Vaší přípojky. Tyto údaje jsou uvedené v předávacím protokolu Vaší služby. Důležité údaje jsou IP adresa, maska podsítě, výchozí brána a adresa DNS serveru. V případě, že protokol nemůžete nalézt, prosím opište si je z nastavení zařízení před jeho resetem či výměnou.

V případě, že by se Vám nedařilo údaje nalézt nebo připojení zprovoznit, kontaktujte prosím naši technickou podporu. Spojení naleznete v sekci kontakty nebo v patičce našeho webu.

Od 1.11.2006 jsme byli nuceni zavést opatření, nezbytně nutné k ochraně námi spravovaného rozsahu veřejných IP adres. Z tohoto důvodu žádáme všechny zákazníky sítě CBCNET.CZ, kteří nevyužívají vlastní veřejnou IP adresu, aby nastavili pro odesílání elektronické pošty pouze server smtp.cbcnet.cz (standardní port 25), neboť možnost využití jiných SMTP serverů je omezena. Rádi bychom upozornili, že toto opatření nemá žádný negativní vliv na využití zákaznických přípojek, nikterak neomezuje příchozí ani odchozí rychlost, či jiné aspekty ovlivňující použití a kvalitu linky. Vaše případné dotazy týkající se této změny Vám rádi zodpoví naši pracovníci technické podpory.

V případě, že zákazník u naší společnosti hostuje své webové stránky nebo využívá emailové adresy v doméně cbcnet.cz je možné použít i tzv. SMTP server s ověřením. Výhodou tohoto řešení je možnost používat stejný SMTP server i při odesílání pošty mimo naši síť. Název serveru je identický – smtp.cbcnet.cz, služba však využívá port 587. Přihlašovací údaje jsou identické s POP3/IMAP účtem.

V případě přetrvávajících problémů, prosím kontaktujte naši technickou podporu. Spojení naleznete v sekci kontakty nebo v patičce našeho webu.

Po uvedení nabídky nových tarifů je nutné zažádat o změnu Vašeho tarifu. Podrobné informace o změně tarifů Vám rádi sdělí naši pracovníci. Spojení naleznete v sekci kontakty nebo v patičce našeho webu.